torsdag 12 augusti 2010

Bana för Gäddisregattan

Nu har det kommit lite mer info om Gäddisregattan som vi ska segla i helgen. På lördagen blir det tre stycken banrace och det är kryss/länsbana på Trälhavet. Det finns lite mer detaljerad information här.

På söndagen blir det en distansbana på ca 9 sjömil som jag plottade ut den på Eniros sjökort (klicka på bilden för förstoring).
Starten är väster om Lilla Skratten (den röda markören).

Det ser ut att bli lätta vindar på lördag. Eventuellt att det blir blåsigare på söndagen. Om det är lätt även på söndagen blir det nog rätt så spännande genom alla sunden. Så här långt in i skärgården är öarna väldigt höga och branta med mycket skog.  Lite för långt kvar för att vara några säkra uppgifter...

Jag har badat och fiskat strömming ganska mycket när jag var liten utanför Skeppsdal i trakterna av St Timrarön och Lilla Mossön. Inte tror jag det gynnar oss så mycket men jag kommer kanske känna igen mig lite.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar